Saturday, April 4, 2009

no idea

bismillahi walhamdulillah...

sudah agak lama dibiarkan blog ini sepi tanpa coretan dan debu-debu mula menyinggah.masalah internet yang tidak menjadi dan tidak kesempatan masa untuk saya terus berlama-lama di sini.banyak benda nak tulis tapi by the time da kat depan laptop idea tu terbang macam tu je.so last2 tak tulis..

congrate buat PM malaysia yang ke-6, Dato' Seri Najib Tun Razak.tak tahu nak komen ape.kurang pengetahuan tentang situasi politik di malaysia sekarang.semoga beliau dapat memimpin negara dengan lebih baik.

sabtu lepas, ade cultural's day melibatkan pelajar-pelajar malaysia,arab saudi,syria dan mesir.adalah slide show tunjuk pasal negara masing-masing.tiba-tiba saya rindukan malaysia.sangat bangga menjadi rakyat malaysia.

tinggal di negara yang serba kurang nak compare dari malaysia membuatkan saya bersyukur dan belajar menghargai.menghargai setiap apa yang ada.nak katanya kat sini kalau barang-barang lama tu orang arab ni akan repair dan repair sampai satu masa benda tu patut dicampakkan ke dalam tong sampah.kalau kat malaysia rosak skit nak beli benda baru.rosak skit kita tukar lain la..

tu belum masuk bab sabar la.arab ni kalu kena kat dia tak boleh.tapi kalau dia buat kat orang takpe plak.huhu.contohnya: bab beratur ketika beli barang.suka hati mereka sahaja potong line.so sape2 nak test kesabaran sila datang mesir!hehe.

yang paling best,..budak2 mesir ni kena pandai sume benda.balik nanti bukan sahaja bawak segulung ijazah perubatan tetapi boleh balik baiki lampu,baiki paip,baiki laptop,memasak dan macam2 lagi.skill yang dulu hanya belajar dalam kemahiran hidup di lower form.susah nak dapat pengalaman macam ni.

bile ntah arab ni nak berubah.kalau janji tu tak pernah tepati.walhal mereka sangat faham quran n sunnah..huhu..

~belajar menghargai sebelum ia hilang~

No comments: