Monday, April 27, 2009

oh Allah..tenangkan hati ini!


bismillahi walhamdulillah..

tangan terasa gatal menulis.hari ini hati saya kurang tenang.entah mengapa saya pun tidak mengetahui.masih mencari apa yang menyerabutkan fikiran.seingat saya tidak ade kesalahan yang besar.mohon ampun dan maaf wahai sahabat jika ada yang berkecil hati dengan saya hari ini dan hari sebelumnya.

barangkali saya ada membuat sesuatu yang mengecilkan hati seseorang.biasanya begitu apabila hati tidak tenang kerana kita memikirkan yang kita ada buat seseorang berkecil hati atau marahkan mereka tanpa niat.begitulah manusia.mudah lupa dan ego yang tinggi membataskan untuk kita memohon maaf.

pakar motivasi terkenal Dr.Fadzilah Kamsah selalu berpesan supaya maafkan semua orang di dunia sebelum kita tidur.walaupun orang yang ada buat salah dengan kita tidak mengetahui kita sudah memaafkan dia.moga2 Allah tiupkan roh ketenangan dalam hati hambaNya.

apabila hati tidak tenang mulalah syaitan menghasut dan mencucukkan jarum.kita harus waspada pada masa ini kerana implikasinya pada masa depan sangat la besar seperti memecahbelahkan persaudaraan.apabila hati tidak tenang, kita nak study pun payah.ye tak?

cerita saya:

i need to improve my listening skill.should focus on what people say..and try to respond.no wonder that maybe i make some1 fell ignore!

tu adalah kelemahan yang saya akui.boleh menjadi pendengar yang baik tapi saya kurang focus.selalunya apabila saya tengah buat 2 kerja.mane boleh buat 2 kerja dalam satu masa kan?so saya kena try untuk tidak mengecewakan pencerita yang mahukan saya jadi pendengar.nanti nak dengar cerita pesakit camne?nak amik history pasal patients camne?

thanks Allah kerana masih meniupkan roh hidayahMu padaku untuk ku sedar dan ku betulkan kesilapan diri.

ps:

buat mereka yang terasa hati dengan saya..jutaan kemaafan saya hulurkan.
kdg2 bukan niat kita untuk mengecilkan hati seseorang...
saya maafkan semua kesalahan orang lain yang pernah buat silap..

~ya Allah kurniakan aku ketenanganku~

1 comment:

aida said...

kak zaty..sukela sabda rasulullah kat gamba tue...lidah perlu dijaga...agar hati juge terjaga kan..
Allah..tenangkan hati saya juga..hati kami sume..
ameen~