Monday, January 19, 2009

salam imtihan buat semua

bismillahi walhamdulillah..

salam imtihan buat semua warga PERUBATAN seluruh mesir khususnya untuk sahabat-sahabat di bumi mansoura.ada di antaranya yang telah bermula sesi imtihan mereka dan ada anataranya pula akan bermula selepas tamat winter break.

apa pun kiranya berusahalah dengan sesungguh-sungguhnya.kemudian sandarkanlah usaha kita kepada Allah kerana setiap usaha kita adalah kurniaan Allah juga.jika Dia tidak memberikan kita kekuatan mana mungkin kita mampu melakukan.jika Dia tidak mengurniakan ilmuNya mana mungkin kita mampu memahami ilmuNya yang luas lagi banyak...

saya ingin mengajak sahabat membaca satu post di blog en.zaim (hyd) yang bertajuk teruji dengan ujian.selain itu satu post dari kila sempana exam: exam dan fitrah.sangat bertepatan dengan fatrah imtihan yang berserabut di kepala..sharing is caring!

Semua pelajar mempunyai peluang yang sama untuk mendapatkan keputusan yang cemerlang dalam setiap peperiksaan jika mereka menggunakan potensi mereka secara optima. Oleh kerana peperiksaan mementingkan ketepatan maka pelajar mesti membuat persediaan dengan penuh kepastian bukan sekadar asal belajar sahaja.

Sikap dan pemikiran yang positif, cita-cita atau matlamat yang tinggi, motivasi diri yang sentiasa menggunung, teknik belajar dan ulangkaji yang sistematik, pengurusan masa yang berkesan dan latihan yang berterusan adalah prasarana yang membolehkan anda menjadi pelajar yang cemerlang.

Tidak ada jalan pintas untuk kejayaan (there is no short cut to success).
“If you want to get the results that winners get, you must first think like a winner thinks”.
(Dr. Staples W.D.)

Ilmu & prestasi adalah ibadah.Jika tidak diusahakan dengan serius tidak akan kau raih.Ilmu tidak bisa diraih dgn bermalas-malasan. Prestasi & kesuksesan tidak akan diraih kecuali dengan pengorbanan penuh fikiran,tenaga & perasaan.

Tiada seorang juara dalam bidang apapun untuk mendapat kebahagiaan & kejayaan dunia & akhirat kecuali ia pasti seorg pejuang yang ulung.kalau ingin mendapatkan ilmu yang cukup,berprestasi & sukses,bangkitlah,bersemangt manfaatkan waktu sebaik-baiknya & gigih berjuang..itulah jalan menuju kejayaan brsama MARDHATILLAH..(habiburrahman el-syirazy)...aim 4 the highest,its never to late,until its too late...

Adakalanya DIA memberi sebelum sempat kita menadah tangan,kerana DIA tau apa yg kita inginkan...
Adakalnya DIA mengambil semula sebelum sempat memberitahu,kerana DIA lebih mengetahui apa yang terbaik untuk kita...


Tunjangkn resah dalam SOLAT,
himpunkan peritmu dengan DOA,
tutupi kekecewaan dengan TAQWA,
nilaikn kesucian diri melalui KEIKHLASAN HATI...

SALAM IMTIHAN SAHABATKU,ADIKKU,..UHUBBUKUM FILLAH..sama-sama buat yang terbaik.why others can do it..why not me??can i??dare to dream for the stars..M.U.M.T.A.Z!!! ameen..

ps:

to adik2 yt di ainshams sila jawab exam dengan baik.jgn takut2 ye..senior2 doakan yang terbaik..
to super senpai mansoura gud luck exam ari ni. (19jan)
to 3rd year..gud luck juga!!selamat mengapal obat..meraih semangat kila..asma kata dia dah hbs bace so saya pun kena habis baca gak! (20jan-kul12)
to 2nd year..all the best..smoga Allah bantu kita semua..(21jan-kul 10)
to 1st year..bittawfeeq wanajah..(20jan-kul10)

n kepada en.nurilahi dan cik.hanisah abd rahman belated besday to both of u..share the same date of birth (17jan)..smoga pjg umur,murah rezeki,berjaya di dunia n akhirat..

3 comments:

- ismisyakila - said...

Assalamualaikum ya ukhti kak jiji (^_^). Bestye banyak nama sy dlm entry ni. kuik3. BitaufeeQ kak jiji!

najwa.abdullah said...

zati,
gudluck weh!!!
jgn parkinson dlm exam hall yep


=)))

izzati.abdullah said...

to kila:

saje je glemerkan kamu.wak penaik smgt!hehe.doa same2 k?

to najwa:

hahaha.parkinson nnt xleh la aku nulis..ni pn tgh penim ma..doakan sy!