Saturday, January 17, 2009

kisah nabi ibrahim

bismillahi walhamdulillah...

Bantu Palestin! - Doa infa' boikot ingatlah kisah nabi ibrahim. ketika nabi ibrahim dibakar. seekor burung berulang alik dari punca air dengan membawa air yang hanya dapat dibawa dengan paruhnya sahaja dan mencurahkannya pada api yg besar itu.

kemudian, burung itu ditanya, "kenapa kau menyusahkan diri dengan membawa air yang sedikit itu untuk memadamkan api yang marak membakar nabi ibrahim itu?engkau tidak akan dapat memadamkan api tersebut dengan hanya air yang sedikit!"

tetapi burung itu menjawab "aku tidak mahu di akhirat kelak apabila ditanya apakah yang aku lakukan apabila nabi ibrahim dibakar? sedangkan aku tak berbuat apa2" jika burung yang tak diazab pun berusaha sampai begitu sekali, inikan pula kita apabila saudara seakidah kita diBOM di palestin! ingatlah bukan hasil yang ALLAH mahu, tapi usaha kite!

Tika aku minta bantuan, Tuhan beriku peluang kerana melaluinya aku mula mencuba. Tika aku minta kejayaan, aku diberi kegagalan.Kerana melaluinya aku membaiki kesilapan.Tika aku minta kekuatan, Tuhan berikan kesukaran.Kerana melaluinya ,aku membina kekentalan diri dan tika ku minta ketabahan, Tuhan beriku rintangan, kerana melaluinya aku teruji. Betapa berharga segala yang ku alami, kerana Tuhan tak memberi apa yang ku minta tapi akumenerima segala yang ku perlukan. Itulah bahasa Yang Maha Esa...


berusahalah wahai diri..ada lagi masa.so jangan buang masa.pulun habis-habis.hafal sampai hadam betul.fahami setiap patah kata..insyaAllah Allah bersama dengan orang-orang yang sabar.ameen!

ps:

to aida sory i didn't mention your birthday here.for the special request..so i wish u once again here..

to intan (090109 - cantik no ni) and aida (10jan09):

hepi belated besday.smoga kamu berdua panjang umur,murah rezeki,berjaya di dunia n akhirat.may Allah guide both of u and bless u forever...ameen!

blog ni da jadi tempat wish besday plak.hehe.ni je la yang saya dapat buat.nak beli hadiah ramai sangat..tak cukup badjet.ade sape2 yang tertinggal utk bulan jan yang telah lepas??

yg upcoming besday tunggu wish anda...

No comments: