Friday, January 30, 2009

cuti2..

bsmillahi walhamdulillah..

winter break bermula...30 jan till 14 feb 2009.about 2 weeks..
ramai antara kami membuat perancangan cuti masing-masing.ada yang memilih untuk berjalan,pulang ke malaysia dan tidak kurang juga yang memilih untuk duduk di rumah mengulangkaji pelajaran.ada juga yang menebarkan sayap untuk mengutip butir-butir mutiara ilmu dengan menghadiri kelas-kelas tafaqquh..tidak kira di mansoura atau di mana sahaja..

perancangan cuti saya tahun ini:

perlu menyiapkan soalan past years yang sebelum sekolah bermula.
cover setiap topic sebelum sem baru bermula.
hafal structure untuk biochem..dan kena stdy biochem sampai hadam.
buat jadual hafazan.
kemas kini file dan bilik.
belajar buat nasi dagang dan laksa.(tak pernah buat)

ziarah dan program yang akan dihadiri:

maarah kutub (cairo international book fair) - 31 jan
dream park dengan budak2 yt - 31 jan.(tak dapat hadiri kerana kena gi maarad kutub)
ziarah baby kak hajar - 31 jan
jaulah ke turki (2feb-6feb)
seminar ibadah pesakit, kelahiran dan kematian - 11 dan 12 feb

semoga apa yang saya rancangkan dimudahkan oleh Allah dan dapat saya penuhi cuti saya dengan aktiviti yang bermanfaat.

kepada cik arah,cik nut dan nadiah selamat pulang ke malaysia.kirim salam saya buat keluarga kamu semua.have a nice holidays.hayati nikmat anda bersama keluarga.jangan lupa pulang dengan semangat baru nanti ye.

p/s:

malam ni akan bertolak ke mator (airport) untuk hantar cik arah,cik nut,nadiah dan yam.
tidur di rumah terengganu.
esoknya ke rumah kak hajar.

No comments: