Sunday, November 23, 2008

"fatwa pengkid"..do pray for my test!!:)


bismillahi walhamdulillah...

Sunday Interview: Fatwa on 'pengkid' to prevent lesbianism
EXACTLY one month ago, the National Fatwa Council made a decision against women who dressed like men, denouncing it as haram. This has been met with anger, protest, and mainly, confusion, as to what exactly it is that the fatwa condemns. ANIZA DAMIS speaks to Malaysian De partment of Islamic Development (Jakim) director-general Datuk Wan Mohamad Sheikh Abd Aziz to get a clearer picture of the issue.

apa yang ingin saya kongsikan utk entry kali ini adalah mengenai pengkid.apabila saya membaca akhbar News Straits Times online hari ini begitu terkejut dengan soalan yang saya rasakan tidak munasabah.berputar belit dan rasa macam mahu menyepak sahaja si reporter tersebut.tapi dia ada hak dan dia sedang menjalankan tugas.

begitulah manusia.apabila kemahuannya tidak dapat dipenuhi bermacam-macam alasan diberikan supaya kehendak hati dan nafsu dapat dipenuhi.walhal apa yang telah disyariatkan adalah yang terbaik.begitu ramai yang kurang didikan agama hanya mengiakan apa yang keluar dari mulut seseorang.mudah mengikut.seperti lalang yang ditiup angin.

sebelum mengambil berita atau pun fakta hendaklah disahkan dari sumber yang boleh dipercayai yang mengikut landasan agama yang telah digariskan.kutiplah ilmu agama kerana ia merupakan bekalan kita masa hadapan supaya tidak mudah terpengaruh dengan anasir-anasir yang banyak menyerang pemikiran umat islam.

sekadar luahan hati.sungguh cepat weekend berlalu.setiap hari berputar dengan cepatnya.lalai sedikit sahaja akan merugikan.tidak ada apa yang menarik untuk dikongsikan sepanjang minggu lepas.hanya menjalankan tugas sebagai seorang pelajar dan hambaNYA.

insyaAllah saya akan menduduki ujian or test untuk biochemistry pada petang esok.moga dipermudahkan oleh Allah supaya saya dapat menjawab soalan dengan baik.doakan saya.


doadoadoa

3 comments:

Ibnusinaputra said...

salam ziarah...em btul 2 da sesetngah pihak cuba mengeploitasikan cerita2 sebegini utk kepentigan hak peribadi msing2...ape semoga saudari teruskn perjuangan dalm penulisan..ALLAHUAKBAR..
SALAM IMTIHAN BITAUFIQ WANNAJAH

Ibnusinaputra said...

salam imtihan bitaufiq wannajah

IBNUSIS said...

salam
dah semestinya pengkid itu haram
x perlu keluar fatwa pun dah tau
sebab mana bleh seseorg wanita bersikap seperti lelaki dan sebaliknya...

reporter mmg buat keje tapi berita kan bisness so nak buat duit
article kena gempar satu dunia batu laku