Wednesday, July 23, 2008

::going back to malaysia::

bismillahi walhamdulillah..

ampun dan maaf dipinta kerana beberapa hari ini tidak berkesempatan untuk meng'update' blog.sibuk menguruskan banyak hal sebelum berangkat pulang.

bercerita pasal pulang.tahun ini saya memilih singapore airlines (SIA) selepas dipromote oleh housemate.bukan sedikit mahal tapi beza dengan egypt air yang saya naik tahun lepas adalah seribu genih.tapi SIA akan murah apabila ade promotion.masa promotion telah tamat kerana sebelum ini saya bercadang mahu pulang selepas result.

tapi tahun ini result keluar terlalu awal tidak seperti tahun sebelumnya akhir bulan julai.alhamdulillah saya lulus semua subjek.tahun depan memerlukan usaha yang lebih kuat kerana subjek tahun depan agak mencabar.

teringat kisah ahmad imtihan...saya berjaya menempuhi dan melalui dengan baik.tapi bagaimana tahun hadapan?mampukah saya melakukan yang terbaik seperti tahun ini?puja dan puji kepada Yang Memberi kejayaan..kerana tanpa DIA saya tidak mampu melakukannya..tanpa kekuatan dan ilmu yang diberi oleh DIA saya tetap tidak akan berjaya.
alhamdulillah...

berbalik kenapa saya memilih SIA adalah kerana saya ingin merasa airlines lain tahun ini.bila lagi jika mahu merasa jika tidak sekarang?boleh dijadikan pengalaman untuk masa hadapan.dan saya juga tidak mahu transit terlalu lama di negara-negara tertentu.hanya ada SIA dan egypt air sahaja.airlines lain tidak pula diketahui berapa lama transit.

kilo untuk bagasi juga diambil kira.maklumlah duduk jauh dari family.balik pun setahun sekali.memerlukan kilo yang banyak untuk bagasi.memborong hadiah souvenir kepada sanak saudara dan sahabat handai.dan jika mahu pulang semula ke mesir sudah tentu memerlukan ruang yang banyak kerana mahu membawa stok makanan dan apa yang tidak ada di mesir untuk setahun.

bercakap pasal kilo hari tu ada la sahabat pulang dengan emirates.tidak tahu pula emirates punya kilo hanya 20kg.sama macam untuk penerbangan domestik biasa.mahu tak mahu kawan tu terpaksa la bayar hampir LE2000.tu pun nasib baik diberi kelonggaran tambahan 5kg.kalau tidak mereka terpaksa bayar banyak lagi.dan mereka telah timbang beg secara grouping..tapi nak buat camne lagi kan..tak kan la nak buang barang yang ade dalam beg tu.nak tak nak bayar je la..

kemudahan yang disediakan.housemate kata SIA sangat best.bagus dari segi layanan dan makanan.tidak sabar rasanya mahu merasa fly bersama SIA.bersama egypt air dulu ok la..not bad.berpuas hati.tapi selepas dari saya naik hari tu ramai yang complain cakap tandas egypt air kotor.serik nak naik lagi.belum masuk bab bergegar lagi.bunyi enjin cam nak tumbang.sekadar mengingati apa pandangan sahabat-sahabat yang merasainya.

penerbangan saya mengambil masa 11jam dari cairo ke singapore.transit dalam sejam dan kemudian terus ke klia.sampai di klia keesokkan harinya 24hb jam 810am.petang itu saya terbang pula ke terengganu..tidak sabar mahu melihat airport terengganu berwajah baru.

doakan keselamatan saya.moga selamat sampai.buat sahabat-sahabat yang terpaksa tangguhkan perjalanan pulang mereka kerana exam..buatlah yang terbaik.saya doakan semua orang najah.rezeki di tangan Allah.mohonlah dariNya.jangan penat dan letih berharap dengan Allah..kerana DIA tahu apa yang terbaik buat kita.

p/s:

terpaksa tinggal blog untuk beberapa hari..insyaAllah bertemu kembali..biiznillah..

4 comments:

As said...

zaty..have a safe journey :)

Anonymous said...

bile balik m'sia zaty???huhu

miss nad nut said...

salam...........
wah..
tahniah lulus smua subjek kak....

quite complicated citer psl pnerbangan balik....
xpenah de pglmn...
huhu.........
xlame lg turn ain plak kot.....

a'ah,lupe,ni ain bdk yt 2008...
huhu....

izzati.abdullah said...

sory bukan beberapa hari..beberapa minggu..hehe..ok lets watch out my new entry..