Sunday, June 15, 2008

..sahabatku..

Sahabatku, buah hatiku…
Dengarkanlah bicaraku,
Jangan biarkan aku didepanmu,
Aku takut aku terlalu laju,
Jangan tinggalkan aku dibelakangmu,
Aku bimbang engkaukan terus berlalu..
Tetapi,
Berjalanlah disebelahku,
Andai aku terkedepan,
Engkau akan menarikku,
Andai engkau terkebelakang,
Aku akan memimpinmu..

Sahabatku, tawaku air mataku…
Andai satu hari nanti,
Aku terlupa,
Aku benar mengharap,
Antara orang yang akan mengingatkan aku,
Adalah kamu…
Dan,
Kiranya satu hari nanti engkau terleka,
Izinkan antara orang yang menegurmu adalah aku…

Sahabatku, rinduku dendamku…
Andai takdirnya aku pergi dahulu,
Aku mengharap,
Antara mereka yang sedih pemergianku,
Adalah kamu..
Antara mereka yang tersenyum teringatkan bicaraku,
Adalah kamu..
Antara mereka yang kirimkan aku bacaan sedekah,
Adalah kamu..
Itulah buktinya engkau jua merinduiku sebagaimana aku,
Kerana,
Andai ketentunNYA engkau lena dahulu,
Antara mereka yang terasa kehilangan sahabat sebaikmu,
Adalah aku..

Sesungguhnya aku tak memerlukan apa2.. kecuali seorang insan yang pada peribadinya dan tingkah lakunya sendiri sudah cukup membuatkan aku sentiasa dekat denganNYA

Cukup dengan gerak laku nya membuat aku ingin lebih dekat dgn MU…

Cukup dengan bacaan alqurannya mampu melembutkan hatiku yang keras ini tehadapMu

Cukup dengan tata bicaranya yang membuatkan ku lebih mencintaiMU Ya Allah!!


ya Allah,
Engkau tahu hati-hati ini berhimpun dalam cinta padaMu,
telah berjumpa dalam taat padaMu,
telah bersatu dalam dakwah padaMu,
telah berpadu dalam membela syariatMu,
teguhkanlah, ya Allah..ikatannya..
kekalkanlah cinta kasihnya.
tunjukilah jalan-jalannya.
penuhilah hati-hati tersebut dengan cahayaMu
yang tidak pernah hilang.
lapangkanlah dada-dada kami dengan
kelimpahan iman kepadaMu
dan indahNya bertawakal padaMu.
hidupkanlah hati ini dengan ma'rifat kepadaMu.
matikanlah ia dalam syahid di jalanMu.
sesungguhnya Engkau sebaik-baik pelindung
dan sebaik-baik penolong.
ya Allah, kabulkanlah..
ameen!!

indahnya jika ukhwah dan persahabatan kerana Allah.kerana ia dipateri dengan ikatan iman dan taqwa.kerana ia diikat dengan rahmat kasih sayangNya.biar terpisah jauh..namun ikatan itu tetap mekar dalam hati orang yang merasai..indahnya ukhwah fillah yg dijadikan olehMu ya Allah..

above all this..specially dedicated to all my friends..yg jauh melata di bumi Allah..
i miss u all..(my bestfriend cik nurhidayah wahidah roslan,kiniey,sanah,naeL,skulmate..and dq-mate)

No comments: