Saturday, June 7, 2008

=aku hanya adaMu ya Allah=

Aku tak tahu di mana hendak ku mulai..tapi yang pasti orang yang melihat tak sama dengan orang yang merasa..orang yang memandang tak sama dengan orang yang memikul..

Manusia hanya mampu berkata sabar..tapi hendak melaksanakan itu mengambil masa..memerlukan ketahanan dan kekuatan fizikal..dan juga kekuatan dalaman..iaitu iman dan taqwa..

Allah sayangkan mereka yang pasti!!

Redha lah wahai insan dengan ujianNya..kamu tidak tahu di sana ada nikmat besar yang menanti..biar la apa orang nak kata..orang pandang kita serong..orang kata keji..orang tengok meluat dan jelik..

Pandangan mata selalu menipu

Pandangan akal selalu tersalah

Pandangan nafsu selalu melulu

Pandangan hati itu hakiki

Kalau hati itu bersih..

Lupakan pandangan manusia..

Biar kita rendah di bawah pandangan manusia..tapi nama kita tinggi di kalangan penghuni langit..

Tidak tertanggung rasa beban yang menyesakkan dada..memberati kepala..ya Allah aku mohon denganMu Kau berilah aku kekuatan..untuk terus ku melangkah..bantulah aku..

Aku hanya ada Mu ya Allah..

Aku harap hanya pada Mu ya Allah..

Aku hanya ada Mu ya Allah..

3 comments:

Anonymous said...

kak zaty..
saye sayang kamu..hihi..=*
*kiss n hugs for u*

dr muthiah said...

salam dr zaty
kalian semua tgh exam mode kah di sana?
good luck untuk peperiksaan dan hari-hari seterusnya..

moga terus tabah melangkah!

izzati.abdullah said...

salam
yup..kami sume tgh musim final exam..ameen!!..pray for us..