Saturday, October 11, 2008

sanah helwah ya ummi!!!

bismillahi walhamdulillah..

entry kali ini ditujukan khas utk ummi tersayang.sanah helwah ya ummi.smoga ummi panjang umur,murah rezeki dan sentiasa dalam lindungan rahmat dan hidayahNya..love u so much ummi..

tertarik dengan entry seorang sahabat tentang pengorbanan seorang ibu yang sanggup melakukan apa sahaja demi kebahagiaan anaknya (read this).terima kasih ummi kerana sanggup berkorban memberi kasih sayang yang tidak mungkin dapat ku balas di dunia ini.ku mohon moga diberi kesempatan untuk membalas dan memberinya kegembiraan..ameen!!

pengorbanan membesarkan aku sangat aku kagumi.walaupun engkau hanya dikurniakan aku seorang sahaja sebagai permata hatimu.aku tahu kau tabah menerima ujianNya kerana engkau tidak diberi kesempatan untuk membesarkan abang dan adik-adik.mereka hanya sempat merasa kasih sayangmu di alam sana.alam sebelum menjengah dunia.moga merekalah yang memberi syafaat buatmu dan ayah di akhirat sana.

berbalik kisah hari jadi ummi.dia minta dibelikan handbag ketika kami shopping di sogo akhir ogos hari tu.oleh kerana tidak membawa atm kad dan duit yang diberi oleh ayah hanya cukup untuk membeli barang keperluan saya sahaja.saya tidak dapat memenuhi permintaannya.sebelumnya dia dan saya telah ke butik BONIA.dan telah membeli sebuah handbag jenama tersebut.maklum sahajalah jenama BONIA untuk handbag sahaja harganya mencecah hampir 500 ke atas.tu pun dah kira time sale.kalu tak mahu la sampai ribu ringgit.tengok gambar di bawah.

nilah handbag yang sempat disnap.tengok pada coraknya..
can you guess how much it is??

see the tag price..1000 woo..after sale..

handbag yang dibeli takde lah sampai ribu.harga standard la.tapi kena cucuk atm kad jugak.sebabnya duit yang dibawa tidak cuku.hehe..ni kisah ummi beli handbag dengan duit dia sendiri.then after beli handbag tu.kami gi la round kat ground floor sogo tu.time tu tengah sale kan.so ramai la orang.kat ground floor tu dia letak segala jenama jenis handbag ada.dari yang jenama kepada yang jualan penghabisan stok.Guess..Bonia..Sembonia..Polo..cam-cam lagi la.

after da pusing-pusing tu, tiba la kat satu kedai ni.kedai jenama GIAMAX.kedai tu jual handbag jugak.then ummi dengan mak sedara tengok la satu handbag tu.berkenan.ummi cakap da takde duit nak beli.lagipun da beli satu tadi.saya pun menawarkan diri untuk membeli handbag tersebut sebagi birthday presentnya.padahal takde duit pun.kena cucuk kat atm la.then sebab tak jadi beli kami keluar dari sogo untuk ke tempat membeli kain dengan niat esoknya akan kembali lagi untuk membeli beg tersebut.

esoknya datang dengan gembira kerana ingin membeli hadiah untuk ummi tersayang.namun hampa kerana handbag tersebut telah dibeli oleh orang lain.tapi takpelah.dah takde rezeki nak wak camne.next time la ummi..

lagi satu crite.pastu hari sabtu before saya ke kuantan, saya ke kedai spek kerana mahu cek power mata. mata ini da semakin rosak.power pun da naik.hampir 400 lebih.huhu.then kena la buat spek baru.ummi pun nak ikut buat spek baru lagi.siap mintak spek tu sebagai birthday presentnya.lagi skali tak dapat tunaikan permintaannya.sedikit hampa.nanti la anakanda simpan duit banyak-banyak.da kerja nanti.insyaAllah.

then sehari selepas birthdaynya, 12th october 2008. cakap la kat ayah suh belanja makan untuk birtday ummi.as her birtday present.makan la kat sri wangsa seafood area rumah ni ha.kedai ni selalu penuh dengan orang.sedap la jugak.

menanti pesanan..my idols..i love them so much(^_^)

jom makan..ada kerabu mangga..siakap masak lakpek(cam 3rasa)..tomyam seafood..sayur babykailan..n grill chicken chop ditapau..hehe

ayah cakap da tua-tua mintak hadiah lagi.macam budak kecik la ummi ni.hehe..tu je la hadiah untuk ummi tahun ni.ni pun nasib baik sempat menyambutnya bersama.tu yang extend cuti.orang lain dah start belajar sampai mana ntah..ada rezeki insyaAllah akan kubeli hadiah yang terbaik untukmu.menghabiskan masa yang tinggal tidak sampai 3 hari sebelum terbang kembali meneruskan perjuangan di bumi mesir...

happy birthday ummi..sanah helwah ya ummi..selamat hari jadi..

Allah selamatkan kamu..
Allah selamatkan kamu..
Allah selamatkan ummi ku sayang..
Allah selamatkan kamu..

sekian wallahu'alam..

5 comments:

As said...

:D

eid milad sa'id ummi!

nur hamizah zakaria ... said...

salam....
sy tak kenal pun ak ni...
tp kebetulan masa sy bukak laman web ttg fatimah syarha, tetiba ad kuar blog awk...
blh ke sy nk join blog awk ni dan sy berminat jgk nk berkenalan dgn kengkawan awk yg dlm bloglist awk tu..harap2nya blh la...
ni blog sy...
>> http://surayasharima.blogspot.com/

moga2 ada hamba ALLAH yg sudi bkwan dgan sy...

indahnya ukhwah seandainya bertemu dan berpisah itu kerana ALLAH ...

insya-ALLAH ...

izzati.abdullah said...

salam..
tu indahnya ukhwah..
hanya yang merasai mampu menghargai..

Anonymous said...

salam..sri wangsa seafood??eh tu dkt ngan umah sy gak tu..org pengadang baru ni..zati duk katne?

izzati.abdullah said...

hehe..tu cawangan dia yang satu lagi kat gong badak la..