Wednesday, October 15, 2008

bye..bye..malaysia - part 2

bismillahi walhamdulillah...

hari terakhir di malaysia..berada di rumah kak sa dan abg ja sahaja.pagi itu sempat melihat damia dan iman ke sekolah.sangat comel berbaju hijau dan tudung putih.mereka ada exam pada minggu tersebut.

makan sardin..ntah kenapa tetiba rasa nak makan sardin.so ummi la masakkan..best..best..then menunggu mereka balik pada petang itu untuk ke airport.petang itu hujan dengan lebatnya.semacam tahu perasaan yang membuak dalam hati...sedih..

bertolak ke airport selepas solat maghrib.sampai 30 minutes kemudian.sesampai di klia kaunter check in masih tidak dibuka.saya mengambil kesempatan untuk membeli top up sambil menunggu kedatangan kak ida dan pak yen.

tunggu punya tunggu sampai kaunter dibuka hampir setengah jam kemudian..kak ida masih tidak sampai.katanya mahu mencari parking.lama la jugak menunggu.then nampak kelibat dia.pergi la tegur.ternyata tidak silap orang.hehe.rupanya nasib baik dia tidak terhimpit dengan kesesakan lalu lintas akibat hujan lebat di serdang.nasib baik tidak banjir kilat..lagi parah.

masa untuk check in..timbang barang nasib baik cukup-cukup 60kg untuk 2 orang.saya la paling berat 36kg..huhu..tu dah kira banyak benda yang dibuang.hehe..mintak window sitting dengan abang tu..no 50G dan 50H.

pukul 2245 kira-kira sejam untuk boarding kami melangkah ke tempat berlepas.bersalaman dengan ummi dan nenek.pak yen dan ciksu.abg ja dan kak sa.bersama sepupu yana dan sofia serta anak sepupu iman, damia dan nuha.nasihat yang sama belajar rajin-rajin.

melangkah ke tempat pengesahan passport...kemudian ke aero train...sampai di gate C2..tiba di sana ada si pramugari yang cek bag tu cakap bag ni berat kena masuk cargo jugak..nak buat camne..dah prosedur..hanya mampu tawakal kepada Allah supaya barang tu selamat dah la..melangkah je la ke dewan perlepasan dengan satu bag galas sahaja.

pukul 2330...kami menaiki kapal terbang..egypt air ke bumi mesir..sempat menghantar pesanan terakhir untuk sahabat-sahabat di malaysia.menelepon ayahanda dan bonda untuk ucapan selamat tinggal...

p/s:crite menarik di atas flight..

kami duduk di kawasan ekor..apabila terlanggar awan..sanagat terasa gegarannya..
terpaksa memanjangkan leher untuk melihat tv dalam pesawat..
melihat karenah penumpang yang tidak reti bahasa...duduk di tempat kosong untuk menikmati tidur yang selesa..dibuat macam katil pula!!
sempat berasmaradana di atas flight..tidur di atas ribaan isteri (husnu zhon) di seat yang kosong..
melihat steward yang kena marah sebab tak tukar selimut untuk orang yang naik dari bombay..rasanya tu silap penumpang yang tidak reti bahasa kerana duduk di tempat orang..then diorang guna selimut tu...macam2 manusia..

bye..bye malaysia...moga ada kesempatan untuk aku kembali lagi..kembali menabur bakti..kembali untuk bertemu orang-orang tersayang..(^_^)

No comments: