Sunday, April 11, 2010

i love study

bismillahi walhamdulillah...
saat mata senang penat menatap buku..tolong mata tahan sikit lagi neh.habiskan target hari ni je..kalu tak memang cari nahas la baca tak habis.sekarang semua orang tengah bercinta.bercinta dengan buku la katakan.tapi jadi budak medik ni memang kena ulat buku (almost semua la kan sebab kalu tak rajin membaca camne la nak ingat fakta yang bertimbun).continuous reading and in love with books...(cilok ayat jiran bilik sebelah).

motivasi yang turun naik.semangat yang lama-lama makin pudar.masa ini anda harus atau mungkin wajib menukar study zone anda.tukar angin kata orang.carilah teman study.mungkin membantu menaikkan semangat yang luntur.janganlah terlampau stress.hilanglah stress dengan mewarna-warnikan nota dan buku anda.
 
kalau time exam ni biasanya kita malas untuk baca benda yang tidak berconteng.contohnya buku yang sebelum ini tidak pernah disentuh, tetapi pada musim exam baru hendak disentuh.tindakan ini mencari nahas.stick la pada satu nota dan buku sahaja iaitu apa yang pernah kita study sebelum ini.

berilah reward untuk diri anda setelah penat sehari belajar.contohnya bermain game, tengok cerita medik, makan atau sebagainya (itu apa yang saya buat la..terpulang pada minat masing-masing).sekadar peringatan untuk diri ini yang sentiasa lupa.
Dingin yang kurasa malam ini,
bagai memberi satu makna tersirat di hati,
ingin sekali daku melihat ia disurati.

Hati yang mana tidak rindu padaNya,
sejak kita diciptakan olehNya,
sehingga sekarang, hanya padaMu daku meminta.

Ya Allah Ya Rabbi,
KepadaMu aku memohon untuk kembalikan hati ini,
agar sentiasa redha dengan segala ketentuan dariMu.
 
Lindungikan diri ku,
kerna hanya Kau pelindung hati ku,
sesungguhnya Engkau Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.
 

1 comment:

nisezzah~ said...

wah^_^.btul2 kak zati.waktu ni la semgt mudah jatuh.hati mudah rapuh.dgn iman yg sgt tipis,diri mudah sgt tertewas dengan emosi dan bisikan yg melemahkan kan.
semangat baca post ni!!hehe.allahuakbar!