Sunday, December 13, 2009

AJKT PCM 09/10



bismillahi walhamdulillah...

selepas seminggu lebih MTC dijalankan maka organisasi baru PCM 09/10 berjaya dibentuk.ini menyaksikan muka-muka baru generasi pelapis pimpinan masa depan PCM.tidak kurang pula ajkt lama yang berjaya mengekalkan status mereka sebagai exco.

tahniah dan takziah buat mereka yang telah dilantik.smoga Allah membantu urusan kalian.bersama-samalah kite membantu merealisasikan usul yang dibentangkan di MTC baru-baru ini.

menjadikan akademik sebagai identiti PCM.misi ini sangat besar dan susah untuk dilaksanakan jika hanya individu sahaja yang mengambil bahagian.tanpa kesedaran dari setiap diri yang datang ke sini untuk belajar misi ini tidak mungkin mampu dilaksana.

atas dasar itu, saya menyeru sahabat-sahabat, tidak kiralah junior atau senior marilah kita berganding bahu berpimpin tangan berjalan seiringan untuk menuju ke garisan penamat.bantulah mereka yang kurang dari segi akademik.bukan mereka tidak cemerlang mereka masih memerlukan bimbingan dan pimpinan menuju ke arah kejayaan.

kita semua datang ke sini adalah dengan status sebagai pelajar cemerlang.kita mampu untuk mereleasasikannya!jangan menudingkan jari kesebelah pihak sahaja.exam susah la.doktor ajar tidak faham la.

semua itu merupakan alasan lapuk yang perlu dibaiki.mana mungkin untuk faham jika datang ke kelas pun sehari sebulan atau paling teruk hanya menampakkan muka di dewan exam sahaja.paling menyedihkan apabila ada ayat berbunyi "ni budak baru ke??tak pernah nampak pun sbelum ni?"

kembalilah bermuhasabah diri sendiri sebelum kita menundingkan jari ke arah lain.satu kita menundingkan jari ke arah lain empat lagi akan menunding ke arah kita kembali.susunlah strategi akademik anda!moga kejayaan milik bersama.

-Cemerlang, Gemilang, Terbilang-

p/s: bangga ngn kiki.hehe..i know u can do it.buktikan usul anda tidak dipandang sia-sia.


No comments: