Monday, May 25, 2009

histology exam review

bismillahi walhamdulillah..

baru habis oral histology...syukur kepada Allah kerana saya dapat menjawab dengan baik.rasa yakin tu bertambah sedikit berbanding dengan physio baru-baru ini.alhamdulillah...moga Dia bagi yang terbaik..

Written histo..

saya melangkah ke dewan exam dengan berdebar-debar.biasa la kan nak exam nervous pasti ada walaupun sedikit.dapat2 soalan...alhamdulillah...semua yang saya baca kluar.tapi nak kate 100% ingat tu takde la sangat.apepun bersyukur sebab ada ilmu yg Allah bagi nak jawab exam.

menarik mengenai written exam ramai yang spot soalan untuk 2 lukisan yang bakal masuk.tapi saya tidak pernah niat untuk 'spot' soalan.takut sebarang kemungkinan mungkin terjadi.maybe masuk n maybe tidak.kebarangkalian untuk tidak masuk adalah tinggi.tahu-tahu je la ketentuan Allah tak siapa tahu..

macam physio yang lepas, unexpected soalan yang kluar..untuk soalan lukisan gambar tu tahun ini keluar parotid gland and inferior pons..mula2 saya tgk orang sebelah lukis macam bentuk love..tapi saya tengok orang sebelah lagi awat lukisan dia ade gland n lobule?jadi confius tetibe..then saya pikir2 balik..bentuk love tu bukankan prostatic gland?so padam la balik gambar lukisan sebelum itu..inferior pons plak selepas balik cek tengok banyak gak salah..dengan gambar nucleus and tract yang tak cukup saya bertawakal je la..banyak sangat label yang nak kena tulis..bout 30..kalu sape ingat sume tu memang boleh bagi tabik spring la!dah la gambar untuk cns tu 10 lebih..kalu satu gambr 30 label..darab la sendiri..tu belum masuk gambar2 yang lain..

oral histo

sebelum kul 8 da terpacak di department histo sebab kat bawah soalan written semalam dia ada tulis sila datang pukul 8 bizob (tepat)!!!mulanya bukan pukul 8 pun..tunggu doktor datang..huhu..ada la stat dalam kul 9..sempat buat final + final touch up dengan kakDiah..thanks kakDiah..

kami dibahagikan mengikut lajnah (group).only me n ha are malaysian in that group.others which are palestinian,'saudi'an (am i rite-correct me if not) and other foreigner..masuk la dengan ha n other 2 guy..then doctor ask the 2 guys first before us..we are lucky coz the doctor ask bout the last written question..

overall the question n oral are ok..if i can't answer ha help me to answer and vise versa..if both don't know the answer..then Dr.Nawal discuss with us about the answer..thanks Dr.Nawal..may Allah bless u..n may Allah give the best result to us!ameen..

now we have 13 days gap before another subject coming which is my favourite subject..ANATOMY!!!let revise n discuss all the topics by heart..

~13 days remaining~

No comments: