Thursday, October 18, 2007

--tiupan roh perjuangan buat sahabat2 seperjuangan di mana sahaja mereka berada di bumi Allah ini--

saat aku makin lemah,
makin tunduk dengan kelemahan diri,
kau hadir menghulurkan bantuan,
kau tak jemu menanamkan azam..

ya Allah,
kuatkanlah & tabahkanlah hati
hambaMu ini,
sesungguhnya aku kerdil di hadapanMu

kekadang terasa,
aku harus berhenti di sini...
penat!!!perit!!!

tapi,
KAU tiupkan janjiMu...
seorang tabibah yg menjaga aurat
dan kebajikan saudaranya,
akan didoakan oleh 70 000 malaikatMu...
ALLAH..

aku ingin menjadi salah seorang dari
insan bertuah itu..

mampukah aku???
layakkah aku???
layakkah aku meminta dariMu sedangkan
aku sering lupa & alpa padaMu..

ya Allah,
sesungguhnya aku tak kuat..
untuk hadapi semua ini keseorangan..
ampunilah aku,bantulah aku ya KAREEM!!!

kurniakanlah aku seorang sahabat yg mampu
membantu aku meniupkan roh semangat perjuangan..
moga2 kami menjadi muslimah doctors yg berjaya..
di dunia dan akhirat..

sesiapa yg berusaha mencari ilmu malaikat akan payungi dirinya dengan sayapnya..same cam kte menghadiri majlis ilmu tak kira ilmu duniawi ataupn ukhrawi..yg penting ilmu itu berguna utk semua..

mempelajari ilmu tibb adalah fardhu kifayah & yg terbaik bagi perempuan kerana di sisinya aurat dan tarbiyyah akan terjaga..smoga kte menjadi salah seorang darinya..muslim doctor..not doctor muslim only!!

sesiapa yg mendampingi,membantu orang sakit, Allah kurniakan padanya rahmat dan hidayahNya, menurunkan 70 000 malaikat mendoakan kesejahteraannya..

No comments: