Wednesday, September 9, 2009

090909

bismillahi walhamdulillah..

tarikh keramat yang biasa menjadi pilihan untuk dijadikan hari istimewa oleh insa-insan yang bakal bertukar status.kalau tahun lepas 080808 menjadi pilihan namun ini tidak kedengaran pula 090909 menajdi rebutan disebabkan ia jatuh di bulan ramdhan.mana ade orang buat kenduri walimah di bulan puasa ini..hehe..

090909 juge bumi mansoura bertambah sepi dengan kepulangan sebilangan besar pelajar tahun 2 yang telah tamat exam pada hari sebelumnya.cuma yang masih terus berjuang adalah mereka di tahun 3 dan di tahun 1.semoga terus tabah dan bersemangat utk berjuang walaupun melihat sahabat-sahabat mereka pulang.

kepada yang tidak pulang, teruslah mengutip mutiara ilmu dari sekolah kehidupan di bumi barakah ini.mungkin rezeki anda masih belum ada untuk pulang.rindu pada keluarga adalah perkara sinonim dengan pelajar yang belajar jauh dari keluarga.kalau ditnya budak2 yang jauh di luar negara mereka lebih faham dan lebih tahu apa itu rindu pada keluarga.

bukan saya nak membezakan antara belajar dalam dan luar negara.cumanya di dalam negara..kalau kita sakit,sekejap sahaja sudah boleh sampai ke rumah.tapi jika berada di luar negara setiap tahun pelru dikira dari segenap aspek jika mahu pulang.aspek yang paling utama adalah duit.jika mereka yang berkemampuan dan bertajaan tidak perlulah ditanyakan.lebih dari separuh akan mengatakan ya utk pulang sejak dari mula semesta lagi..

menempuh perjalanan beribu batu yang memakan masa berbelas jam memang memenatkan dan meletihkan.siapa kata seronok naik flight lama2.tambah2 dengan keadaan sekarang H1N1..sudah pasti keselamatan dan kesihatan pula diambil kira.

bagi saya pulang setiap tahun tidaklah menjadi masalah kerana saya bertajaan dan jika tidak cukup badjet parents boleh tolong top upkan.pulang adalah untuk me'recharge' energy yang hampir empty untuk bekalan setahun kemudian.pulang juga utk melihat dan menjalin ukhwah dan silaturahim sesama keluarga dan sahabat handai..

kalau yang punya adik beradik sedar tak sedar adik2 mereka sudah besar.hilang nikmat masa melihat adik membesar.dan keluarga semakin bertambah besar dan mungkin juga berkurang atas kelahiran dan kematian..

selamat pulang sahabat-sahabat.daku bakal menyusul 2 3 hari lagi..semoga selamat semuanya..saya tinggalkan anda dengan lagu

Krisdayanti - Mencari Cinta (OST Ketika Cinta Bertasbih)


lirik:

Sejak lama aku berdiri

Dalam sepinya rongga hati

Tak satupun guru mampu menjawab



Hanya padaMU ku bertanya

Lewat setiap sujudku ini

Siapakah nanti cinta untukku



Reff:

Wahai PENILAI HATI lihat batinku

Nyaris bernanah karna luka tersayat

Merana menantikan kisah dan kasih hidupku



Rahasia itu hanya KAU yang tahu

Namun aku tak mau jadi tuna cinta

Tuntun hatiku dalam sabar menanti jodohku



Hanya padaMU ku bertanya

Lewat setiap sujudku ini

Siapakah nanti cinta untukku



Reff:

Wahai PENILAI HATI lihat batinku

Nyaris bernanah karna luka tersayat

Merana menantikan cinta dan kasih hidupku



Rahasia itu hanya KAU yang tahu

Namun aku tak mau jadi tuna cinta

Tuntun hatiku dalam sabar menanti jodohku



Rahasia itu hanya KAU yang tahu

Namun aku tak mau jadi tuna cinta

Namun harus ku ikhlaskan semua kasih cintaku

padaMU...

~3 2 1...mendobi rumah~

2 comments:

Lisam said...

student kat mesia bila dengar cerita student obersi, macam best je duk kat luar negeri kan. tapi hakikat sebenar, hanya insan yang merasa tinggal disane saje yang mengetahui bagaimana best dan tak bestnye menetap dinegara orang..

101010<---lagi comey tuk dijadikan tarikh bertukar status..hehe

izyan said...

huhu..
kak zaty sungguh2 letak lagu tuh~~