Friday, May 14, 2010

jumaat yang indah

bismillahi walhamdulillah..

sudah lama tidak mencatat di sini.ntah saya tiada idea untuk menulis..idea lesap ke mana pun saya tidak tahu.hari ini rasa macam nak menulis sesuatu di sini.moga-moga ada manfaat.pabila sudah lama tidak menulis terasa kekok untuk menyusun kata.

mungkin juga kepala sarat dengan banyak benda..buku yang hendak dihafal dan dihadam sebaiknya..nota yang diminta diulang semampu mungkin..soalan past year yang minta dijawab dengan baik..penat melayan buku saya melayan facebook dan sempat juga menonton adaMaya.hehe.

stress berkurang..tetapi makin meningkat smula smalam selepas melihat jadual oral yang agak lewat..15 july baru tamat segala 'demam' exam ini.macam manalah nak maintain semangat study dalam masa lebih kurang sebulan setengah lagi..huhu..ya Allah kuatkanlah!

ramai yang merungut..mungkin juga kerana sudah tidak sabar mahu menjawab exam atau mungkin juga terasa lambat untuk pulang ke pangkuan keluarga.tarikh exam yang habis lambat ini mungkin juga merosakkan plan mereka yang mahu mendirikan 'masjid' pada cuti musim panas ini.

semalam saya mendapat sms dari ummi sudah sampai kad kahwin kawan masa zaman sekolah rendah dahulu yang bakal diijabkabulkan pada 13 jun ini.semalam juga sahabat saya semasa di dq ada juga meng'tag'kan kad kahwin kakaknya di fb.mohon ampun dan maaf buat semua kerana tidak dapat menghadirkan diri pada hari bahagia anda.insyaAllah saya hantar wakil ye.

bagi sesiapa yang ingin menambah koleksi kad kahwin ini bolehlah post ke alamat rumah ye.walaupun saya tidak dapat menghadirkan diri teringin juga mahu membuat koleksi simpanan kad kahwin sahabat-sahabat sebagai kenangan.alamat pada kad itu mungkin berguna suatu hari nanti untuk giliran saya pula.hehe.

tu crite bab nikah kahwin cuti sekolah nanti.bosan study saya menjalankan aktiviti blog walking yang sudah lama terbantut melihat aktiviti kawan2.cumanya saya pening memikirkan banyaknya masalah sosial yang terjadi di malaysia.belum sentuh isi kerajaan..moga Allah memberi hidayah buat mereka!

 ok la setakat ini dulu saya mummbling di petang jumaat yang tenang ini..


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


p/s:dlm stress tu sempat lagi gi shopping beg..hahahaha :D
rindu ngn iman..nnt iman tlg crite, crite2 melayu yg ade kat tv kat cik nurul ye..

2 comments:

As said...

jumaat sentiasa indah~!
hehe

zaty....jom kita doa sama2 ok~!
moga menulis tu leh kurangkan sedikit bebanan..inshaALlah

Anonymous said...

tunggu cik nurul balik kg dulu...
tp iman tgk tv time petang balik sekolah, dgn weekend mlm je..

tp lening pandai tgk citer cina petang2. dok tahulah ngikkut kawan2 ke apa