Monday, January 7, 2013

Sonamu

bismillahi walhamdulillah...

entry ke-2 tahun 2013.apa khabar iman kita pada hari ini?

semoga kita sentiasa dalam peliharaanNya. Membaca berita di dada akhbar dan Facebook tentang Tropical Storm Sonamu yang bakal membadai di Pantai Timur sehingga rabu ini merisaukan hati ini. Terbayang semua wajah yang tersayang di bumi Terengganu sana. Semoga semuanya selamat dalam jagaanNya.

Kedatangan Sonamu ini mungkin adalah peringatan Allah buat kita semua. Semua dari kita tidak mempunyai kuasa walaupun sebesar zahrah, yang berkuasa sekalipun pasti akan musnah suatu hari nanti kerana semuanya kembali kepada Allah.



Peringatan:
Dalam kelekaan berhibur dgn AJL, NASA telah merakamkan imej ribut tropika Sonamu di perairan Laut China Selatan. Sonamu dijangka akan 'singgah' dan membadai perairan timur semenanjung Malaysia pada 8 Januari ini. Kalau tengok imej yg dirakam tu amatlah besar skalanya dan menggerunkan. 

Sama-sama kita berdoa dan bersolat hajat agar dijauhkan bencana alam ini. 

Dilaporkan pesakit-pesakit di HSNZ yang tidak kritikal dibenarkan pulang ke rumah. Pembedahan ditangguhkan selama 3 hari dan semua barang di bahagian bawah dipindahkan ke tingkat atas bagi mengelakkan apa-apa yang tidak diingini berlaku..


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

hari ini Kristian Koptik di Mesir akan menyambut Krismas mereka.so isnin iaitu hari ini cutiii yeayyyyyyyyyy!

I just wish that the Coptics will celebrate their Christmas today in harmony without any incident like last year. There was bombed accident during their celebration near church in Alexandria.

May the Egyptians, Muslims and their Coptic brothers, live happily together, building the great nation. 

*This is the first year of Christmas in which the new Coptic Pope of Alexandria, Pope Tawadros II presided over. And it is also the first Christmas for Coptic under Islamist rule of the Arab Republic of Egypt.

so many things to do today.so need to plan my time wisely.after all may Allah bless and protect our beloved one in Terengganu from Tropical Storm Sonamu :)

1 comment:

~candlesky~ said...

kami di Hosp Besut pun sudah bersiap sedia menerima kedatangan pesakit dr HSNZ jika ada pemindahan.. segunung harapan moga Allah pelihara kita semua dari malapetaka kemurkaanNya.

tc too, dear! :D